Dag 1: Vertrek - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Rondreiswestcanada2016 - WaarBenJij.nu Dag 1: Vertrek - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Rondreiswestcanada2016 - WaarBenJij.nu

Dag 1: Vertrek

09 Juni 2016 | Canada, Vancouver

Na 2 magnetronmaaltijden, 3 films en een paar spelletjes Zuma zijn we geland op Vancouver AirPort. Snel de bagage opgepikt en op zoek naar de auto. Het is een Hyundai Tucson 4WD geworden, een volgens de meneer van Avis absoluut noodzakelijke upgrade gezien de lengte van onze reis. Zonder hoedenplank, dat dan weer wel.
Dankzij de TomTom (zelf meegenomen, scheelt weer een absoluut noodzakelijke upgrade) het motel snel gevonden. Days Inn ziet er prima uit, maar het is niet onze bedoeling hier veel tijd door te brengen. Met de bus naar het centrum getoerd, heel overzichtelijk systeem, want ongeacht het aantal haltes is de prijs $2,75.
Gassy Jack een bezoekje gebracht en de stoomklok bekeken. De eerste burger van deze reis is een feit.
Inmiddels is het voor ons gevoel diep in de nacht, dus terug naar Days Inn om te gaan slapen.