Dag 3: Hope - Reisverslag uit Hope, Canada van Rondreiswestcanada2016 - WaarBenJij.nu Dag 3: Hope - Reisverslag uit Hope, Canada van Rondreiswestcanada2016 - WaarBenJij.nu

Dag 3: Hope

11 Juni 2016 | Canada, Hope

Alle rommel weer in de Tucson gegooid, tijd om verder te trekken. Vandaag gaan we richting Hope met onderweg een paar tussenstops.
De eerste bestemming is Harrison, waar we de hotsprings willen bezoeken. Helaas, daar hebben een paar slimme jongens een hotel omheen gezet, dus daar viel niks van te zien. Toch even rondgewandeld daar en wat blijkt....die slimme jongens foppen de boel. De eigenlijke bron met heet water ligt een stukje verderop en van daaruit wordt het naar het hotel gepompt.
De mevrouw van de toerist info had ons een tentje genaamd Muddy Waters aangeraden voor de lunch en hoewel de naam anders doet vermoeden, was het eten daar erg lekker.
Door naar Bridal Veil falls, een steil klimmetje naar een waterval. De heftig protesterende kuiten genegeerd om een mooie waterval van 122 meter hoog te kunnen zien, de op 6 na hoogste van Canada. Maar ach, je moet wat als je niet in de buurt komt van de Niagara watervallen.
In Hope een motel uitgezocht, de naam van het stadje is op zich goed gekozen. Enige hoop moet je wel koesteren in dit toch wel troosteloze stadje. Vanuit Hope is het maar 8 kilometer naar de Othello tunnels, onderdeel van de vroegere Kettle Valley Railway. Mooie wandeling door 4 oude spoortunnels langs een diepe kloof.
Hope heeft 1 restaurant, althans dat was het enige wat (nog) open was. Verrassend genoeg was het een hamburgertent, dus de menukeuze was weer reuze.