Dag 9: Columbia Icefields - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Rondreiswestcanada2016 - WaarBenJij.nu Dag 9: Columbia Icefields - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Rondreiswestcanada2016 - WaarBenJij.nu

Dag 9: Columbia Icefields

17 Juni 2016 | Canada, Jasper Park Lodge

Het doel is bereikt, we kunnen naar huis:)
Vanmorgen onderweg naar de Columbia Icefields eerst een kariboe en later een zwarte beer gespot (niet te verwarren met een grizzly, want die heeft immers lange klauwen, brede schouders, een dikke kop en kleine ronde oortjes). Super gaaf!
Aangezien we al tickets hadden gekocht voor de gletsjertocht en de skywalk toch maar niet naar huis gegaan, er is nog te veel te zien en te beleven!
Eerst met een zeswielaangedreven ice-Explorer met een topsnelheid van 18 kilometer per uur een helling van 33% genomen om op het blauwe ijs te komen. Zo'n busje kost c$ 1,3 miljoen, maar hij brengt je dan ook tot op de gletsjer. Daar even rondgewandeld, ijskoude wind, dus na een half uur terug de warme bus in. Door naar de skywalk, zo'n 300 meter boven de bodem van de canyon over een glasplaatje gewandeld. Die Japanners sporen echt niet; ze storten neer op die glasplaat en net als je denkt dat je de reanimatie moet starten, komt de onvermijdelijke selfiestick tevoorschijn.
Op de terugweg naar Jasper nog twee watervallen bezocht, blijft prachtig om te zien. Bovendien nog een hert langs de bosrand gezien, de dag kan niet meer stuk.
Vandaag dus rustig aan gedaan, nog even door Jasper gewandeld en in de plaatselijke pub gezeten. Vrijdagmiddag, dus lekker druk.

Oh ja, een chilidog is trouwens geen hotdog met pittige saus.

• 18 Juni 2016 - 06:31

Loes:

Lees ik dat jullie alles gezien hebben, ik denk blij "de tickets kunnen omgeboekt.
    Blijkt dat weer tegen te vallen.

Als jullie dan toch nog niet op de terugweg zijn, veel plezier dan

• 18 Juni 2016 - 12:55

Willemien:

Neeee, blijf daar!!!!!! Ik kom ook!!!!!

• 18 Juni 2016 - 14:08

Anita:

Haha, leuke verhalen allemaal Gerti! Veel plezier nog daaro...!