Dag 18: Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Rondreiswestcanada2016 - WaarBenJij.nu Dag 18: Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van Rondreiswestcanada2016 - WaarBenJij.nu

26 Juni 2016 | Canada, Tofino

Tofino stond vandaag op onze planning, nadat we bij de info van het Pacific Rim National Park eerst wat wandelroutes gescoord hadden. Die wandelingen moesten alleen even wachten, want we wilden op walvisjacht.
Om 12.00 uur vertrokken we met de Zodiac in belachelijke oranje pakken naar open zee. En ja hoor, we hebben maar liefst 3 keer een walvis gezien. Daarnaast nog luierende zeeleeuwen in het zonnetje, een soort zee-eend (nee, geen wc-eend) met felrode snavels en allerschattigste otters. Die drijven op hun rug met de pootjes boven water, zo leuk. Overigens was de tocht zelfs zonder wildlife spectaculair en de moeite waard geweest.
Daarna toch gestart met de wandelingen, we hebben er vandaag vier gemaakt met een totale lengte van zo'n zes kilometer. In afstand stelt dat niet veel voor, maar de wandelingen liepen over een soort steigertjes met heel veel trappen. Wel op een prachtig strand geweest, door regenwoud gebanjerd en een tochtje langs de kust naar de vuurtoren gemaakt.
Toen we op een tafeltje voor het eten stonden te wachten, raakten we in gesprek met een paar Engelsen. Zij vertelden dat er op de weg richting Parksville, de enige route om hier weg te komen, een ernstig ongeluk was gebeurd en de weg tot zeker 21.00 uur afgesloten zou zijn. Dat verklaarde dus de drukte bij de restaurants in Ucluelet, want het stadje zelf is zo bijzonder niet.
O ja, de foto's van vandaag komen waarschijnlijk morgen pas, want de WiFi in het motel is bagger.

• 27 Juni 2016 - 11:35

Anne Marie:

Hey hey Yvonne en Gertie.
    Met veel genoegen jullie reisverslagen gelezen.
    En wie het schrijft weet ik niet, maar het is ook gezellig om te lezen. (boekje van maken)
    Nog een paar dagen en dan zit het er al weer op.
    Maar wat hebben jullie veel gezien. Prachtige reis met heel veel natuur. Dat zal toch voor
    herhaling vatbaar zijn denk ik.
    Geniet nog van de laatste dagen. Heel veel plezier. En een goeie terugreis.
    Met een hartelijke groet van Anne Marie