Dag 4: Penticton - Reisverslag uit Penticton, Canada van Rondreiswestcanada2016 - WaarBenJij.nu Dag 4: Penticton - Reisverslag uit Penticton, Canada van Rondreiswestcanada2016 - WaarBenJij.nu

Dag 4: Penticton

Blijf op de hoogte en volg

12 Juni 2016 | Canada, Penticton

Vandaag de dag goed begonnen met een tripje naar Hell's Gate. Gelukkig hebben ze ons daar niet gehouden, want Hell's Gate is volgens de overlevering een plek op aarde waar de mens niet zou moeten willen komen. De aanleg van een spoorlijn en de goudkoorts maakten het blijkbaar toch de moeite waard je er te pletter te laten vallen in het ravijn. Hell's Gate is namelijk een kolkende watermassa in het smalste en diepste deel van de Fraser River.
Eerst in zuidelijke richting en later meer oostwaarts de goudroute gevolgd. Blijkbaar is het goud al een tijdje op gezien de staat van de bebouwing langs de weg. Onderweg nog even in Manning park gelunched.
Later kwamen we in het fruit- en wijnteeltgebied van Canada aan, in het uiterste zuiden grenzend aan de USA. Dit lijkt veel welvarender dan het gebied ten westen van Manning park. Langs de kant van de weg staan allemaal kraampjes, of eigenlijk kleine winkeltjes, waar je groente en fruit kunt kopen. Ook liggen er veel wijnboerderijen waar je de wijn die er gemaakt wordt kunt proeven. Dat hebben wij maar niet gedaan, aangezien onze Tucson niet met chauffeur geleverd werd.
De eindbestemming van vandaag was Penticton, een redelijk grote plaats in het wijngebied en gelegen aan maar liefst twee meren. Aan de oever van één van deze meren ligt een oud stoomschip wat thans dienst doet als museum. Wij waren er na sluitingstijd en hebben dus alleen foto's van de buitenkant. Een rondwandeling door Penticton heeft ons verder nog geleerd dat de plaatselijke ijshockeyclub in 1955 wereldkampioen is geworden en dat Gus Boersma in het bestuur van deze club zit. 'T is maar dat je het weet.
Vandaag zo waar geen hamburger op het menu. Naast ons motel zit een steakhouse, dus we hebben ons gelijk op de biefstuk ter grootte van een deurmat gestort.
Morgen gaat de reis verder richting Revelstoke.

  • 13 Juni 2016 - 12:40

    Miranda:

    Hoi vakantiegangers,

    Ik heb het wachtwoord even opgevraagd bij Loes, anders konden we jullie verslagen niet lezen...
    Jolanda heb ik ook even het wachtwoord gegeven en zo kunnen we dan toch op de hoogte blijven van jullie fantastische reis. Volgens mij vermaken jullie je prima!

    Groetjes en nog heeeeel veel plezier.

    Miranda

  • 13 Juni 2016 - 22:37

    Willemien:

    Vandaag bij ons plonsdag, dus ook ik kan nu meelezen. Het wachtwoord is bekend! Chantal en Ilse willen meelezen, dus zonder veto van jullie stuur ik alles door. Geweldig die foto's van die brug...ik kreeg al knikkende knietjes in mijn stoel. Dus mocht ik er ooit komen, voor mij geen diploma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Penticton

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Juni 2016

Dag 21: Vancouver

28 Juni 2016

Dag 20: Victoria

27 Juni 2016

Dag 19: Victoria

26 Juni 2016

Dag 18: Tofino

26 Juni 2016

Dag 18: Tofino

Actief sinds 10 Juni 2016
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 1825

Voorgaande reizen:

10 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: