Dag 6: Canmore - Reisverslag uit Canmore, Canada van Rondreiswestcanada2016 - WaarBenJij.nu Dag 6: Canmore - Reisverslag uit Canmore, Canada van Rondreiswestcanada2016 - WaarBenJij.nu

Dag 6: Canmore

14 Juni 2016 | Canada, Canmore

Vandaag rustig opgestart met uitgebreid ontbijt, de pancakes komen hier nu eenmaal met gebakken eieren, bacon en aardappelen. Weggooien is ook zonde....
Vanuit Revelstoke richting Banff met als eerste stop de Giant Cedars Trial, een korte wandeling door het regenwoud. De naam zegt het al REGEN!
Bij de natural bridge over de Kicking Horse River en bij het Emerald Lake alleen snel een paar foto's genomen, de regen had namelijk inmiddels plaats gemaakt voor sneeuw. Daardoor was ook de weg naar de Takakkaw Falls afgesloten. We konden niet verder komen dan het "meeting of the waters", waar Yoho River en Kicking Horse River samen komen. Een vriendelijke toerist vertelde nog dat je naar de rivierbedding af kon dalen, maar dat was ons iets te steil en glibberig. Bij de Spiral Tunnels kwam toen wij er waren helaas net geen trein voorbij, dus dat was een wat minder fotogeniek uitzichtpunt.
De tijd vliegt, maar dat kan ook komen doordat we een tijdsgrens passeren en het in één keer een uur later is.
Gezien het weer doorgereden richting Banff, wij slapen een dorp verderop in Canmore. Vandaag een heel ander menu, te weten pizza. Het werd druk in de Boston Pizza, tevens sportbar, dus wij vermoeden dat er vanavond één of andere belangrijke wedstrijd is. Dat is aan ons niet besteed, dus wij keren terug naar het motel, morgen een druk programma in Kootenay en Banff.

• 15 Juni 2016 - 19:35

Lindy:

Hallo dames,
    Verslagen komen goed binnen en dat zonder password...........! Je kan maar geluk hebben! Behalve dag 1 (want die kan ik nergens vinden) heb ik alle verslagen gelezen en ondanks dat jullie slecht weer hebben, ziet het er toch prachtig uit! De zon gaat heus nog wel schijnen en zo niet........dan toch lekker blijven genieten!
    Vandaag geen thee gedronken, dus geen brandende vraag............hahaha.....(Yvonne snapt 'm wel).
    Nog fijne, gezellige en bijzondere dagen gewenst en ik blijf volgen.