Dag 8: Icefields Parkway - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Rondreiswestcanada2016 - WaarBenJij.nu Dag 8: Icefields Parkway - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Rondreiswestcanada2016 - WaarBenJij.nu

Dag 8: Icefields Parkway

16 Juni 2016 | Canada, Lake Louise

Na het ontbijt nog wat proviand ingeslagen voor onderweg en op weg naar Lake Louise. Wij zijn via de Bow Valley Parkway gegaan, een soort B-weg langs de snelweg, veel bochten, erg leuk. Onderweg de eerste wandeling gemaakt door Johnston Canyon, het is er redelijk druk. Gelukkig besluiten verschillende Japanse dames Candy crush spannender te vinden dan het smalle pad, waardoor het gaandeweg rustiger wordt. Aan het eind van het pad troffen we, niet geheel onverwacht, een waterval aan.
Verder naar Lake Louise en Moraine Lake, beiden erg mooi, maar wel druk. We hebben zelfs moeten zoeken en wachten tot er iemand wegging voor we een parkeerplaats hadden!
Via de Icefields Parkway verder richting Jasper, dit schijn je in drie uur te kunnen rijden. Ons is dat bij lange na niet gelukt, want bij ieder point of intrest wilden wij natuurlijk zien wat er te zien is. De wandelingen naar de uitzichtpunten waren niet lang, maar wel erg steil. De langpotigen onder ons huppelden gelijk een jonge berggeit naar boven, de kortpotigen puften er achteraan. Het uitzicht op Bow Glacier, Peyto Lake en Howse Pass was alle moeite wel waard.
Bij het Icefield Centre hebben we alvast tickets geboekt voor morgen, we gaan dan de gletsjer op en op de Glacier skywalk. Inmiddels is het eind van de middag, volgens de kaart zijn er drie uitzichtpunten op de Weeping Wall, maar wij hebben ze geen van drieën gevonden. En dat terwijl het gewoon een rechte weg is. Ook nog geen beren of Kariboes gezien, terwijl deze laatsten volgens de waarschuwingsborden toch echt de weg over zouden steken. Stomme beesten, doen nooit wat er van ze verwacht wordt.
In Jasper aangekomen hebben we ingecheckt bij het Lobstick motel en daar ook een hapje gegeten. Na al dat geklauter van vandaag geen zin meer nog een ander eettentje te zoeken. Morgen dus een stukje terug voor de rest van de Icefields Parkway en daarna zien we wel weer verder.

• 17 Juni 2016 - 14:03

Willemien:

Brr..de gletsjer op. Trek maar een goei fleece vestje aan