Dag 11: Wells Gray Provincial Park - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Rondreiswestcanada2016 - WaarBenJij.nu Dag 11: Wells Gray Provincial Park - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Rondreiswestcanada2016 - WaarBenJij.nu

Dag 11: Wells Gray Provincial Park

19 Juni 2016 | Canada, Clearwater

Na het ontbijt van pancakes, sinaasappelsap en een emmer koffie waren we klaar voor het verkennen van Wells Gray Park. Achteraan begonnen, want dan is het nog niet zo druk, bij Clearwater Lake. Mooi meer, maar voor ons niet veel te beleven, dus even langs de camping waarvan wij denken dat Lydia er pak en beet tien jaar terug geweest is.
De eerste echte stop was Ray Farm, die overigens al sinds 1947 verlaten is. Er is dan ook niet veel van over, over een paar jaar hoeven de Canadezen er echt geen wegwijzer meer aan te besteden, want dan is er niets meer van te zien. Zelfs de open vlakte is dan weer dicht gegroeid. We besloten naar een minerale bron te wandelen, onderweg waren we het mikpunt van miljoenen muggen. Met de capuchon van het vest strak dicht getrokken ons door het struikgewas geworsteld. Gelukkig waren er bij de bron vriendelijke Canadezen die ons van muggenspray voorzagen. Hebben wij weer, op de eerste dag dat de korte broek uit de koffer mocht. Overigens bij terugkomst in Clearwater direct muggenspray aangeschaft, want volgende diezelfde vriendelijke Canadezen is het het muggenseizoen. In Banff en Jasper niks van gemerkt, maar misschien dat muggen niet van kou houden.
Qua watervallen vandaag de Helmcken Falls, Dawson Falls en Spahats Falls gezien. Dat lijkt wat veel van het goede, maar ze zijn echt allemaal heel anders. Ons gezien de muggen niet meer aan een langere wandeling gewaagd.
Op de parkeerplaats bij Spahats Falls stond een marktkraampje van een Belg, hij verkocht er bonbons, nougat en wafels, dus de lunch was ook weer geregeld voor vandaag.
De ochtendbewolking was weggetrokken, dus ook de Green Mountain uitzichttoren gaf zelfs enig uitzicht.
Aangezien zondag over het algemeen beschouwd wordt als rustdag hebben wij verder ook niks meer ondernomen. Alleen nog even een korte wandeling over het "resort", want als je aan het Dutch Lake staat, moet je dat lake toch gezien hebben.
Bij het eten hebben we ons kostelijk vermaakt met een bus Nederlanders van FOX Reizen, altijd leuk om te zien hoe zo'n groep zich door de menukaart werkt. De bediening moest stevig doorwerken, want er kwam nog een buslading erna. Wij kregen zelfs al de rekening, terwijl we nog geen toetje of koffie hadden kunnen bestellen. Dat werd goed gemaakt, de koffie kwam niet op de rekening, dus dat was weer snel verdiend. De wel bij de koffie bestelde, maar niet geleverde, Baileys hebben we dan ook maar laten zitten.

• 20 Juni 2016 - 22:33

Lydia:

Ik heb hier niet op de camping gestaan ;-) maar overnacht bij wells Grey guest ranch.
    En clearwater lakens opzich idd niet veel,maar met de kano tocht naar onbewoond eiland , stellers baby, was het wel leuk.
    Veel uitkijk punten.
    Je hebt ook nog de moul falls. Kun je achter door lopen.