Dag 10: Clearwater - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Rondreiswestcanada2016 - WaarBenJij.nu Dag 10: Clearwater - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Rondreiswestcanada2016 - WaarBenJij.nu

Dag 10: Clearwater

18 Juni 2016 | Canada, Clearwater

Vanmorgen direct richting Maligne Lake gereden, iets ten noordoosten van Jasper. De meningen over dit meer in de verschillende reisverslagen op internet verschillen nog al, maar wij vonden het prachtig. We hebben de Mary Schäfer-route gelopen, eerst langs het meer, later door het bos. Bij terugkomst, wij waren er bijtijds, stond de hele parkeerplaats vol, dus er zullen wel meer mensen zijn die met eigen ogen willen zien wat er te doen is. Je kon ook een boottocht maken, maar dat leek ons meer iets voor hoogbejaarden. Of voor een bus vol Japanners natuurlijk, die doen ook rare dingen.
Na het Maligne Lake volgde de Maligne Canyon, een smalle kloof met 6 bruggen. Wij zijn tot de vierde brug gelopen en daarna terug, de vijfde en zesde brug zijn we met de auto heen gereden. Gemak dient immers de mens.
Toen aan de lange rit richting Clearwater begonnen, door Mnt. Robson Park. Onderweg nog even gestopt, in het park zelf waren niet veel mogelijkheden voor korte wandelingen. We troffen er wel 3 motorrijders uit Costa Rica, zij waren met de eigen motor onderweg naar Alaska. Misschien een idee voor de motorrijders?
Nog even gestopt bij de Rearguard Falls, daar kon je bijna met je voeten in gaan staan zo dicht kon je erbij komen.
We zijn nog begonnen aan een tochtje richting Little Hell's Gate, maar de chauffeur vond de weg er naar toe al hels genoeg, dus zijn we halverwege omgedraaid. Naar het schijnt hebben we beiden nog nooit een band verwisseld en de weg was dermate beroerd, dat het risico dat we daar aan moesten beginnen te groot was. Bovendien raakten onze appels helemaal gebutst en dan zijn ze niet meer lekker.
Gelukkig zijn we onderweg weer de tijdsgrens terug gepasseerd en hadden we een uur extra, nu waren we al om 17.30 uur bij ons motel aan Dutch Lake. Super gegeten bij de Hop 'n Hog, de pulled Pork kwam van het varken dat de serveerster zelf groot gebracht had (geen scrupules) en had maar liefst 18 uur gegaard. Kom daar met je slowcooker maar eens om Jo

• 20 Juni 2016 - 00:36

Jolanda:

Tegen 18 uur kan mijn slowcooker niet op.... Al
    Als we weer eens Pulled Porc willen boek ik wel een retourtje Canada!