Dag 15: Powell River - Reisverslag uit Powell River, Canada van Rondreiswestcanada2016 - WaarBenJij.nu Dag 15: Powell River - Reisverslag uit Powell River, Canada van Rondreiswestcanada2016 - WaarBenJij.nu

Dag 15: Powell River

23 Juni 2016 | Canada, Powell River

Vanochtend onze queen-queen-deluxe weer verlaten om onze reis te vervolgen richting Vancouver Island. We gaan via de "See to Sky Highway" en er was inderdaad nogal wat sky vandaag, de wolken hingen wat laag. Jammer van het uitzicht over de Howe Sound en we konden niet de Shannon Falls in de hele hoogte zien, maar gelukkig was dit niet onze eerste en enige waterval van deze reis.
Canada staat niet alleen bekend om de bosbouw, maar ook om de mijnbouw. Tijd om weer een keer wat educatief bezig te zijn, we hebben in Britannia de oude kopermijn bezocht, die tot halverwege de jaren zeventig van de vorige eeuw nog in gebruik was. Het is nu het Britannia Mine Museum, met een helm op gingen we als echte kompels met het treintje de mijn in. Wat een pokkenwerk moet dat geweest zijn, één van de eerste boren die gebruikt werden, had dan ook als bijnaam de "widowmaker" vanwege het vele schadelijke stof wat met boren vrij kwam.
De reisafstand was vandaag niet echt lang, maar we zijn toch lang onderweg geweest. Omdat we de sunshine coast gevolgd hebben, soort Canadese variant van de Spaanse Costa of zo, maar dan vandaag in ieder geval zonder sunshine, moesten we een aantal veerboten hebben. Openbaar vervoer is in ieder land volgens ons hetzelfde, het gaat nooit op tijd. De tocht over water door de sound (soort fjord) is wel prachtig, dus dat maakt het wachten en het bewolkte weer helemaal goed.
Morgenvroeg om 8 uur nemen we de veerboot naar Vancouver Island, dus we hebben in Powell River vlak bij de terminal een motel genomen. Dit is zonder twijfel het meest treurige motel van deze reis. Aan de buitenkant is het een lelijke grijze doos en van binnen zijn de kamers "recently renovated". Ze zijn alleen de plafonds vergeten en voor de badkamer hebben ze, behalve de vloertegels, nog drie andersoortige tegels gebruikt. Zal wel Canadese vorm van mozaïek zijn. Maar ach, het is goedkoop, dicht bij de terminal en bovenal schoon, dus we zullen de nacht best goed doorkomen.

• 24 Juni 2016 - 19:20

Willemien:

Wat een mooie foto's zitten er weer bij. Verheug me al op de rest. Vaar ze morgen!